הבית הכתום

ב-30 באפריל 2013 נצבעה הממלכה ההולנדית בכתום המלכותי של שושלת אוראנג'-נסאו לכבוד הכתרתו של יורש העצר חביב הציבור – הנסיך ווילם אלכסנדר – למלך החדש. בית המלוכה מחזיק מספר מעונות מלכותיים, אך ארמון הט-לו מרשים במיוחד. הארמון אמנם כבר לא משמש למגורים מאז שנות ה-60, אולם הוא פתוח לציבור כמוזיאון, ותמצאו בו בין השאר חדר שינה מהאגדות (דווקא בצבע ורוד עז!)

למידע נוסף

הבית הטראגי

היה היתה בפילדלפיה ילדה בשם גרייס קלי. גרייס גדלה להיות נערה יפהפייה שהתפרסמה כשחקנית קולנוע. ראה אותה הנסיך רנייה ממונקו, נשא אותה לאישה והביא אותה לביתו – ארמון הנסיך שבמונקו. החיים היו יפים, עד שבשנת 1982, בהיותה בת 52 שנים בלבד, סבלה גרייס שבץ מוחי בעת נהיגה. רכבה התהפך והיא מתה מאוחר יותר מפצעיה בבית החולים. לאחר מותה הנסיך לא נישא מחדש, והם קבורים זה לצד זה. סוף טרגי לסיפור אגדה מהחיים.

למידע נוסף

כמו באגדות?

לפני ימים ספורים היינו עדים למאורע היסטורי כשבהולנד הוכתר מלך חדש.
מוסד המלוכה מעורר ויכוח לגבי הרלוונטיות שלו, ואורח החיים מנקר העיניים מאז ומתמיד עורר תחושות עוצמתיות (לטוב, ולרע…) בקרב פשוטי העם. ועדיין – מי מאיתנו לא חלם להיות נסיך/כה (או להינשא לאחד/ת)? 
קבלו מספר בתי מלוכה מרחבי העולם (והוכחה שלפחות לכמה מהם עדיין יש הרבה יותר מדי כסף…)

הבית שעבר כל גבול

סולטאן ברוניי חסן אלבולקייה חי בארמון שנראה כאילו יצא מעולם דמיוני בספר אגדות. בזבוזיו פורסמו ברבים לאחר שהונו הדלדל מ-40 מיליארד דולר ל-10 מיליארד "בלבד". אולי מישהו היה צריך למתוח את הקו בכיור מזהב טהור?

למידע נוסף

הבית המסוגנן

לי רדזיוויל אמנם אינה אוחזת רשמית בתואר מלכה, אבל אחותה הצעירה של ג'קי קנדי-אונאסיס ורעייתו לשעבר של הנסיך הפולני סטניסלב אלברכט רדזיוויל, בהחלט נחשבת בת אצולה ואייקון עיצוב אמריקני. תחת ידיה ובסגנון ייחודי לה, הפכו דירות מטרופוליניות ובתים כפריים כאחד למעונות מודרניים ראויים למלך, עשירים בטקסטורות ובדוגמאות פרחוניות.

למידע נוסף
לחצו על ה – Like
ועקבו אחרינו בפייסבוק
החודש בעולם

הבית הירוק

את שאטו דה מאלמזו רכשה ז'וזפין, אשתו של נפוליאון בונפארט, בזמן שהיה עסוק במערכה במצרים. הוא התרגז מאוד מהרכישה הבזבזנית, אך למד לאהוב את האחוזה. ז'וזפין דאגה לשיפוץ האחוזה ולעיצובה. מטרתה היתה לבנות את הגן היפה והמסקרן בכל אירופה, לכן הקימה חממות לטיפוח זנים חדשים של צמחים וטיפחה גן ורדים מפואר, בנוסף לחיות אקזוטיות רבות ששיכנה בגן. זה מה שכסף, חזון והרבה זמן פנוי יכולים לעשות!

למידע נוסף

הבית הצנוע

זהו הארמון המלכותי בפנום-פן שבקמבודיה. בקומפלקס הבניינים המסורתי חי המלך נורודום סיהמוני, אחד המלכים הבודדים בעולם (אם לא היחיד) שהיה רקדן קלאסי ואף לימד מחול. הוא נותר רווק, אין לו ילדים, ונטיותיו ההומוסקסואליות לא מנעו ממנו להיבחר כיורש הכתר לאחר פרישתו של אביו. טקס ההכתרה היה צנוע במיוחד בהחלטת המלך והמלכה, שסברו כי מיותר לבזבז את משאבי הממלכה. כבוד.

למידע נוסף
רוצים להכיר אותנו מקרוב? www.etikalderon.co.il // הכנסו לפייסבוק ועשו לנו   // טלפון: 050-6433492