המירוץ אחר הכובע

מירוץ הסוסים המלכותי אסקוט, המתקיים מדי שנה לא רחוק מלונדון באמצע יוני, חגג לאחרונה את יום השנה ה-300 להיווסדו. אירוע הספורט המסורתי הוא אחד משיאי עונת הקיץ בממלכה המאוחדת, ומאחר שהמירוץ מתקיים בנוכחות משפחת המלוכה, חוק מדינה מחייב את הנוכחים לחבוש כובע. בשנים האחרונות הפך האירוע למפגן מרהיב של כובעי נשים, שנעים על הקו בין משובח למטורף, מה שהופך את האירוע לחובה לכל חובב כובעים או אופנה בכלל.

למידע נוסף

אייקון

השחקנית האנגלייה אודרי הפבורן התפרסמה גם בגלל שלל הסרטים בהם שיחקה וגם בגלל יופייה הקלאסי. היא הפכה להיות אייקון אופנה, ובצילומיה הרבים ניתן לראות אותה עטויה מיני כובעים. המפורסם שבהם הוא הכובע המפואר אותו חבשה בסרט גברתי הנאווה, בעת הצגת דמותה של אלייזה דוליטל לחברה הגבוהה במירוץ אסקוט המלכותי, עליו כבר דובר רבות!

למידע נוסף

מי אמר "למה כובע"?

רשמית אמרנו שלום לחורף. הטמפרטורות עולות, השמש קופחת מעל הראש, וזה הזמן המושלם לשלוף
את הכובעים ממעמקי הארון.
לאורך ההסטוריה האנושית כיסוי הראש עבר שינוי מפריט לבוש פונקציונאלי לפריט הצהרתי שמתפתח בהתאם לצווי האופנה, ומצביע על שיוך חברתי יותר מאשר על צורך בהגנה מאיתני הטבע.
אז למה כובע? בעצם, למה לא?

רטרו שיק

העיבוד האחרון לקולנוע של "גטסבי הגדול" מתהדר בעיצוב מרהיב של תפאורה ותלבושות. לסרט עוצבו יותר מ-1,000 כובעים שונים, שעוזרים למקם את העלילה בשנות העשרים של המאה הקודמת. כל דמות זכתה לסט כובעים שהולמים את אופיה בסיפור, והתוצאה מקסימה ואלגנטית. אנחנו רק תוהים – מתי יחזור הטרנד למחוזותינו?

למידע נוסף

נפלה על הראש!

מינה פריקה מעצבת נעלי יוקרה בסגנון רטרו בועט. את קולקציית סתיו/חורף 2012 שלה היא ליוותה בסדרה של כיסויי ראש מנעליים, עם הרבה הומור וקריצה לעולם הפטיש. גימיק שיווקי? אולי. אבל למי אכפת כשזה כל כך מוצלח?

למידע נוסף

וצילינדר, מה הוא אומר?

הצילינדר הוא כובע גברי פופולרי שירד מגדולתו באמצע המאה העשרים וזוהה בעיקר עם בני המעמד העליון. הוא הפך עם הזמן לסמל הצהרתי ולמוקד סאטירה על המעמד הגבוה. בין השאר השתמשה בו מרלן דיטריך (שהיתה ידועה בדמותה האנדרוגינית) כדי להקצין את הניגוד בין נשי לגברי. היא יצרה דמות מעורבת ועם זאת נוטפת סקס אפיל. בעשורים האחרונים הוא מופיע בעיקר בשילוב אמירה לגבי ישן/חדש או גבוה/נמוך. רוקנרול קלאסי!

למידע נוסף
לחצו על ה – Like
ועקבו אחרינו בפייסבוק
החודש בעולם

הכובען המטורף

אם ראיתם כובע מהמם במופרעותו, קרוב לוודאי שנתקלתם בכובע של פיליפ טרייסי. את יצירותיו ניתן לראות בתצוגות של אלכסנדר מקווין, קארל לאגרפלד, ולנטינו ואחרים, וגם על ראשיהן של סלבז כמו שרה ג'סיקה פארקר וליידי גאגא. לאחרונה הנסיכה ביאטריס הסתבכה כאשר חבשה לחתונה המלכותית של וויליאם וקייט כובע של טרייסי, שספג ביקורת קשה בשל דמיונו למושב אסלה… סיכון אופנתי חשוב לדעת מתי לקחת!

למידע נוסף

טוטי פרוטי

ב-1945 הכוכבת בעלת המשכורת הגבוהה ביותר בארה"ב היתה כרמן מירנדה, זמרת ורקדנית ברזילאית שהתפרסמה כשלראשה כובע מעוטר פירות טרופיים. גם שנים לאחר מותה, הפרסונה שיצרה חיה, בועטת ונותנת השראה לעיצוב בן זמננו. דוגמה לכך היא הפקת אופנה בניחוח טרופי שהתפרסמה במגזין Vs. לעוד מישהו בא לבננה?

למידע נוסף
רוצים להכיר אותנו מקרוב? www.etikalderon.co.il // הכנסו לפייסבוק ועשו לנו   // טלפון: 050-6433492