מה העניינים? מדפיסים בניינים!

מאז נכנסה לשימוש טכנולוגיית ההדפסה התלת מימדית, המוצרים שהופקו באמצעותה הוגבלו לגודל המדפסת המייצרת אותם. עלויות חומרים וזמני הפקה ארוכים הותירו אנשים ספקנים לגבי יכולות היישום בקנה מידה גדול יותר, עד שהוקם סטודיו "אמרג'ינג אובג'קטס" בסן פרנסיסקו. שם החלו מתכננים יישומים ארכיטקטוניים לבניית חללי מגורים ועבודה בהדפסת פאנלים שמשתלבים יחד להרכבת מבנים גדולי מימדים.

הצוות מפתח גם טכניקות הדפסה בחומרים זמינים וזולים, כמו מלח וסוכר בשילוב דבקים, שינגישו אפשרויות ארכיטקטורה בהדפסה לכל דורש. כפי שהוכיחו הרעיון אינו מופרך ופותח פתח לבנייה ירוקה, זריזה ועמידה, שעשויה לשנות את מראה עיר העתיד.

מסך, או בלי מסך, זאת השאלה

מדי יום אנו מעבירים שעות מול מסכים – מחשבים, טלפונים חכמים, טאבלטים וכיוצא באלה – ומפתחים בהם תלות עזה. התחושה שאנו עלולים לפספס שיחה חשובה או הודעה דחופה מונעת מאיתנו פרידה הכרחית מהמכשירים החכמים ומנוחה לעיניים ולנפש. חברת Vinaya היושבת בלונדון פיתחה קו תכשיטים חכמים בשם Altruis – שרשראות, טבעות וצמידים מעוצבים בסגנון יוקרתי ובוטיקי, שנועדו להשיב לנו את הזמן המבוזבז מול המסך. במרכז כל פריט רכיב אלקטרוני שנראה כאבן יקרה הממושק לטלפון. ברטט עדין מתריע התכשיט על הודעות, שיחות או אירועים בלו"ז, ומאפשר פרידה מהמסך יחד עם תחושת ביטחון שאנו לא מפספסים דבר – והכל בלי לוותר על השיק.

משחקים שבלב

נכתבו עליה שירים וסיפורים, היא יהודית עורפת הראשים מהתנ"ך, ב"עליסה בארץ הפלאות" היא נקמנית וקנאית. זו היא מלכת הלבבות הסוערת, שמציתה את דמיונם של יוצרים מאז ימי הביניים. באלפי גרסאות של חבילות קלפים, מלכת הלבבות היא הכוכבת! לחצו על הקישור לעוד סדרות קלפים יפהפיות. אמנם כל בית המלוכה נוכח, אבל אנחנו יודעים מי פה המלכה האמיתית!

למידע נוסף

אהבה מיושבת

כורסה או מושב לשניים נקראים באנגלית "Love Seat" – מושב אהבה. מעצב הרהיטים ג'ואל אסקלונה לקח את השם צעד אחד קדימה, ועיצב ספסל לשניים באווירה רומנטית במיוחד. מתאים לצפייה משותפת בשקיעה תוך לגימת שמפניה ונשנוש תותים, לא חושבים?

למידע נוסף

תמיד אהבה

אומרים שהוא שמאלצי. אומרים שהוא הומצא על ידי חברות לייצור כרטיסי ברכה. אומרים שהוא בכלל נוצרי – אז מה לנו ולו? אז אומרים… ולנטיינ'ז דיי נותן לנו הזדמנות להביע אהבה כלפי בני זוגנו, כי בואו נודה על האמת – ביומיום למי יש זמן למפגני רומנטיקה? לכבוד הוולנטיינ'ז נברנו בערימות הלבבות, הממתקים, והשקיעות הנוגות שברחבי הרשת, והבאנו לכם אהבה – קצת אחרת.

הצהרות אהבה

ב-1970 הציב אמן הפופ-ארט רוברט אינדיאנה את פסל "LOVE" הראשון שלו באינדיאנפוליס, ומאז הוא הפך לאייקון שקיבל גרסאות בצבעים ובשפות שונות – כולל בעברית. וכפי שהצהיר האמן: לא מדובר יותר בפסל של אהבה, הוא כבר הפך לאהבה עצמה. בין אם תסכימו, או תחלקו עליו – לנו זה עושה נעים בלב!

למידע נוסף

שתי פנים לעוגה

מסורת הוולנטיינ'ז מצווה לפנק את בת הזוג בקינוח עתיר קלוריות, ואם נחה רוח הנדיבות – אז גם בתכשיט. בדיוק לשם כך פתחה שני פלדמן חנות בקניון הווירטואלי ETSY. שני מעצבת ביד אמן מיניאטורות מתוקות מפימו, ומשבצת אותן בטבעות, בעגילים ובשרשראות. גם חסכוני בקלוריות, גם עוזר לשמור על שיניים בריאות וגם מקסים ומלא הומור! הקליקו להצצה בחנות מעוררת התאבון.

למידע נוסף
לחצו על ה – Like
ועקבו אחרינו בפייסבוק
החודש בעולם

רוקדים על כל החתונות

רודולף נורייב היה פנומן בלט מברה"מ שערק למערב. הוא מצא פרטנרית לריקוד וחברת נפש אמיתית במרגו פונטיין, רקדנית מדהימה בפני עצמה ומבוגרת ממנו ב-18 שנים. הכימיה בין השניים היתה מחשמלת, וכך קרה שהם רקדו את סיפורי האהבה הגדולים ביותר, כולל, כמובן, את רומיאו ויוליה.האם היה בין השניים סיפור אהבה? את האמת הם לקחו עמם לקבר, אך כמו כל הסיפורים הגדולים, הסקרנות והרכילות קיימות גם היום, שנים אחרי מותם. הקליקו לצפייה בשניים רוקדים סצנה מרומאו ויוליה.

למידע נוסף

אהבה בשחקים

שנות השמונים קלקלו לנו את השקיעות. זוגות אוהבים מתגפפים על רקע שקיעה כתומה הכניסו את המפגן השמיימי לקטגוריית הקיטש באופן כמעט הרמטי. כמעט – בגלל שעדיין יש מי שמצליח להכניס לשקיעה טוויסט! מאט מולוימצלם לאורך זמן את מסלול השמש בשמיים, ומחבר את כל הפריימים לתמונה אחת מרהיבה ומעניינת. כנסו לראות עוד שקיעות שלו!

למידע נוסף
רוצים להכיר אותנו מקרוב? www.etikalderon.co.il // הכנסו לפייסבוק ועשו לנו  // טלפון: 050-6433492

פחית לשניים נחמדה כפליים!

בקוקה קולה תמיד מחפשים דרכים להכניס עניין למוצר המוכר, שכמעט אין מה לחדש בו. הפעם הם עיצבו לנו אריזה מבריקה שמאפשר לשני אנשים ליהנות מאותה פחית בלי לחלוק קש או פייה. הפחית זהה בגודלה לפחית רגילה, כך שהיא מתיישבת בקלות במכונות המכירה האוטומטיות. ההבדל הוא בטריק ההברגה שמחלק את הפחית לשניים. לחצו לראות איך זה עובד!

למידע נוסף

משחקי הרעב

מקדונלדס הציגו קו מקסים של קופסאות ארוחת ילדים שמעודדות קריאה והתעניינות באמנות ובטבע. אריזת ה"Happy Meal" מעוצבת כתמונה תלת ממדית שמקדמת את הנושא הנבחר, ובשיתוף חברות כמו קריולה או הוצאת הספרים DK, החליפו ספרים או צבעים את הצעצועים המסורתיים שמגיעים עם הארוחה. רוצים לראות מקרוב? תוכלו להציץ בקלוזאפ באתר האמנית הלן מאסלווייט, שיצרה את הקופסאות.

למידע נוסף

נעליים מחוץ לקופסה

חנות הכלבו Görtz הגרמנית ביקשה לקדם את מחלקת נעלי הילדים שלה. משרד העיצוב Gürtlerbachmann GmbH נחלץ לעזרתה, ועיצב סדרה של חמש קופסאות נעליים מרהיבות וחינוכיות: כל אחת מייצגת ציפור נפוצה בגרמניה, ושרוכי הנעליים מבצבצים החוצה מתוך הקופסה כתולעת צבעונית במקור הציפור. 
היכנסו לראות את הסדרה המלאה!

למידע נוסף

מבצע פרסום (חלק 3)

שוב אנו בפתחה של שנה חדשה, ואין כמו חגיגה כדי לגרות את החשק לשופינג! אז אחרי שסקרנו את עולם שלטי החוצות והמודעות – הגיע הזמן לבקר בחנויות, ולראות איך אורזים לנו את המוצרים החדשים כדי להעניק ערך מוסף לקנייה ולהגדיל את הסיכוי שנחזור לקנייה נוספת. מסתבר שלפעמים שווה להסתכל בקנקן, ופחות במה שיש בו!

בורא פרי הוודקה

כשסמירנוף השיקה קו וודקה בטעמי פירות, ניגש משרד הפרסום JWT ברזיל למשימת המיתוג. למשקאות החגיגיים עוצבה סדרה ייחודית של בקבוקים: הם מכוסים בקליפה שמדמה במרקם ובצבע את הפרי שבמשקה – לימון, תות ופסיפלורה. היא ניתנת לקילוף בקלות וממחישה את השימוש בתמצית פירות במשקאות האלכוהוליים. ססגוני ומבריק!

למידע נוסף

מתחת לשפם

סימון לליברטה מקנדה הצליח להפיח חיים במוצר שבדרך כלל היינו חולפים על פניו בחוסר עניין. הוא מיתג מברשות צבע באמצעות הצגתן כשפמים… השפמים משתלבים בפניהן של דמויות המודפסות על אריזות הקרטון, ומברשת דקה לגימור מצורפת למארז, כשהיא מייצגת זקנקן קטן. סוגי המברשות השונים יוצרים סדרת דמויות ססגוניות, והמוצג מקבל בידול על הקיר בחנות חומרי הבנייה או האמנות.

למידע נוסף
לחצו על ה – Like
ועקבו אחרינו בפייסבוק
החודש בעולם

השקית שעובדת בשבילך!

איך נדבר על שופינג בלי לציין שקיות?? חברות מבינות שהצרכן הוא פרסומת מהלכת. שקיות מסקרנות, שיוצרות אינטראקציה עם הקונה שאוחז בהן, למעשה ממשיכות את מלאכת השיווק בצורה אפקטיבית. לחצו על הקישור לפוסט מעורר השראה, שמציג שלל רעיונות מצחיקים וחכמים להטמעת מותגים בתודעה הצרכנית.

למידע נוסף
רוצים להכיר אותנו מקרוב? www.etikalderon.co.il // הכנסו לפייסבוק ועשו לנו   // טלפון: 050-6433492

החדשות בקצרה

אתר החדשות dela.ua האוקראיני מאפשר התעדכנות זריזה בענייני היום. משרד הפרסום Leo Burnett אוקראינה בחר להדגיש בקמפיין, שבעולם העסקים הדינמי של ימינו על צריכת החדשות להיות זריזה ותמציתית, ולכן הציגו אנשי עסקים אמיתיים בשינוי קטן: במקום שתי עיניים יש לכולם עין אחת במרכז. בשילוב עם הסלוגן "מבט אחד מספיק" מתקבלת תוצאה משעשעת, שדווקא דורשת יותר ממבט אחד. כנסו לראות את הסדרה המלאה!

למידע נוסף

מדברים בגובה העיניים

איך תוכלו לדעת שהמידע הפרסומי שהפצתם מגיע רק אל קהל היעד? לרגל ציון יום המאבק באלימות נגד ילדים, מצא הסניף הספרדי של סוכנות הפרסום Grey פתרון יצירתי. באמצעות לוח שקוף מיוחד הצליחו להעביר באותה מודעה שני מסרים שונים. האחד גלוי למבוגרים בגובה ממוצע של 1.75 מ', והוא אזהרה בנוסח: "לפעמים התעללות בילדים נראית רק לילד הסובל ממנה". המסר השני נחשף רק לילדים מתחת לגיל עשר, בגובה ממוצע של 1.35 מ', ובו מופיעות חבלות על פני הילד ומספר טלפון של מוקד מצוקה, לצד המשפט: "אם מישהו פוגע בך התקשר אלינו ונעזור לך". לא ברור אם זה עבד או לא, אבל הרעיון המחוכם ראוי לציון. לחצו לצפייה בסרטון שמסביר איך זה עובד.

למידע נוסף

מבצע פרסום (חלק 2)

בחודש הקודם התמקדנו בשילוט חוצות, והחודש אנו מביאים בפניכם כמה מודעות פרינט מושקעות ומרשימות במיוחד. אין ספק שבעולם הפרסום אפשר למצוא כמה מוחות גאוניים, ובין אם מדובר ברעיון טכני מבריק להעברת מסר, או בביצוע מעורר התפעלות של קונספט – מהתוצאות לא תוכלו להתעלם.

התיישבות לא רצויה

סוכנות JWT בשנגחאי מציגה מודעות פרסום למשחת שיניים שעובדות על אחד הפחדים הגדולים שלנו – אבדן שיניים. בכרזות מוצגים פולשים שהקימו ציוויליזציה שלמה בתוך שן אנושית. האימג' היפהפה בפרטיו מתאר בנייה מדהימה מרומא וממצרים העתיקה תחת הסלוגן: "אל תתנו לחיידקים להתיישב". מעורר השראה בעיקר לקבוע תור לשיננית.. כנסו גם לראות קונספט דומהלקידום ערוץ טלוויזיה ברזילאי עם הופעת אורח לא צפויה של מדינת ישראל הקטנה שלנו!

למידע נוסף

סיפור, כדור ושוקולד

סדרת מודעות שיזם ארגון Moms Demand Action מציגה את האבסורד הגדול ביותר באמריקה. בכל מודעה על המתבונן לבחור מי לדעתו מבין שני ילדים אוחז בפריט שנאסר לשימוש או להפצה בארה"ב: האחד אוחז (בהתאם לכרזה) בביצת שוקולד קינדר, בספר האגדה "כיפה אדומה" ובכדור משחק. השני אוחז בנשק תקיפה. מעורר מחשבה ומצמרר כאחד. כנסו לקרוא עוד על הקמפיין.

למידע נוסף
לחצו על ה – Like
ועקבו אחרינו בפייסבוק
החודש בעולם

ידידיו הטובים של האדם

כל אדם שבביתו מתגורר חבר הולך על ארבע יודע שאחד הדברים המשעשעים ביותר הוא למצוא את אותו חבר תוך כדי משחק, בפוזה משונה ולעתים מטופשת – אך חמודה בצורה שלא ניתן לעמוד בפניה. זה היה הקונספט שהוביל את חברת Red Fuse הצ'כית בקמפיין החדש שלה למזון לחיות מחמד עד גיל שנה של Hill's Pet Nutrition, בו גורים מצולמים בסצנות משחק הרפתקניות שמורכבות בצורה מקסימה מחפצים הנמצאים בכל בית, תחת הכותרת "הכינו אותו להרפתקאות של החיים". כנסו לראות את הסדרה המלאה והתכוננו למתקפת חמידות!

למידע נוסף

בחירות ברדיו

קשה לשכוח את סדרת המודעות שהפיקה שפ"מ לקידום סיקור הבחירות ברשת ב' בה מוצגים מנהיגים בינלאומיים בעלי אינטרס במתרחש בישראל מוצגים בסיטואציות מגוכחות תוך שהם מאזינים לרדיו. אולי יותר ברמה של "דאחקה" – אבל בהחלט מצחיק ואפקטיבי.

למידע נוסף
רוצים להכיר אותנו מקרוב? www.etikalderon.co.il // הכנסו לפייסבוק ועשו לנו   // טלפון: 050-6433492

גירוי חושים

קומפלקס בתי הקולנוע מגה סטאר בוויטנאם מצא שיטת קידום שאי אפשר להתעלם ממנה. פסלי ענק של גלידה והמבורגר שכאילו התרסקו על המדרכה מהשמים מעוררים תאבון לצפות ב"גשם של פלאפל". וזה לא הסרט היחיד: בננה ענקית בראש הבניין מקדמת את הסרטקינג-קונג, ושלטי חוצות בקנה מידה מיניאטורי את "באג לייף". ואם זה נראה לכם מגניב – כנסו גם לראות איך באוסטרליה מפרסמים טיפולי שיניים…

למידע נוסף

על חוט השערה

משרד פרסום באינדונזיה מצא דרך משעשעת וזכירה להשתמש בסבך חוטי החשמל באזור שלט החוצות כדי לקדם מכשיר לקיצוץ שיער-אף! החוטים מדמים שיערות שיצאו משליטה ומשלימים את הקריקטורות המודפסות על השלט. שימוש גאוני בסביבה הקיימת ליצירת הומור שתמיד עוזר במכירת מוצר בעל תדמית בעייתית… ובאותה הרוח – שלט חוצות נוסף, לפרסום סכיני גילוח שמשתמש בצורה מחוכמת בשדה הירוק בו הוא ממוקם. כנסו לראות את קמפיין חוטי החשמל במלואו!

למידע נוסף

מבצע פרסום (חלק 1)

מוצרי קידום נמצאים סביבנו כל הזמן, לכן לרוב איבדנו את הסבלנות כלפיהם. שכחנו שמאחורי כל שלט חוצות או מודעה עומד צוות מוחות שמחליט מה הדרך הנכונה ביותר להציג את המוצר, צוות שתמיד שואף לחדש, לרענן ולסקרן. במקרים מסוימים זה אפילו ממש מצליח! החודש החלטנו להתמקד בפרסום חוצות מחוץ לקופסה (או בעצם מחוץ לשטח הפרסום המוגדר), ואולי אפילו נצליח לגרום לכם לחבב יותר את התחום…

לצאת מהקווים

חשיבה פורצת מסגרות מניבה תוצאות מקסימות. חברת צבעים בארה"ב השתלטה גם על מגרש החנייה שמעליו תלויים 3 באנרי ענק שלה כדי לתת אפקט מרהיב של צבע שנשפך. גם משרד פרסום מניו זילנד מצא דרך יצירתית ומדממת לקידום הסרט קיל ביל 2 (צפו בגדול – זה שווה), וכנסו ללינק לצפייה בדוגמאות מגניבות נוספות.

למידע נוסף

בלונד על הבוקר, בערב שחור?

משרד פרסום לבנוני מצא דרך מעניינת ליצור שלט חוצות דינמי וקולע בלי יותר מדי אפקטים מיוחדים. על ידי חיתוך החוצה של הדמות הם נתנו לצבע השמים המשתנה לקבוע את צבע השיער שלה, וזאת כדי לפרסם קו צבעי שיער העשויים חומרים טבעיים בלבד. מחוכם וחסכוני!

למידע נוסף
לחצו על ה – Like
ועקבו אחרינו בפייסבוק
החודש בעולם

דברים שרואים משם

מה עושה חנות חיות בקניון עם תקציב מוגבל, כשהיא צריכה לקדם טיפול בפרעושים ובקרציות לחיות מחמד? היא מדפיסה מדבקה ענקית שמותאמת לרצפת לובי הקניון, ונותנת לקונים להעביר בעצמם את המסר! פתרון מבריק של משרד פרסום אינדונזי, שנחשף כשמביטים מהקומות העליונות למטה אל הלובי. כנסו לראות את תגובת האנשים ברגע שקלטו את העניין.

למידע נוסף

זהירות, דרקונים!

רשת הטלוויזיה HBO יזמה קידום מעניין לעונה השלישית סדרת הפנטזיה משחקי הכס. כדי לרמוז על התפתחות העלילה כוסה בניין הרשת בלוס אנג'לס בכרזה ענקית שעליה צלו של דרקון במעוף. התוצאה ריאליסטית מאוד ואנו משוכנעים שהיו כאלה שהביטו למעלה לחפש את החיה בשמים… מודעה דומה הודפסה על כפולת עמודים ב"ניו יורק טיימס", כך שקוראי העיתון יכלו לחשוב שדרקון מרחף לו מעל ראשם, וכך קיבלנו ביקור בזק בממלכות דמיוניות.

למידע נוסף
רוצים להכיר אותנו מקרוב? www.etikalderon.co.il // הכנסו לפייסבוק ועשו לנו   // טלפון: 050-6433492

אהבה מעולם אחר

הצלמת אליזבת מסינה מצליחה להעביר ברגישות רגעים אנושיים באווירה כמעט על-טבעית. בפרוייקט חתונת הפיות היא מצליחה, יחד עם צוות מעצבים וסטייליסטים, לשגר אותנו לעולם של רומנטיקה מסיפורי האגדות. ההקפדה על כל פרט ופרט משכנעת שאנו עדים לטקס סודי בממלכה מיתולוגית מכשפת.

למידע נוסף

יותר ממילים

באופן מסורתי, סיפורי אגדות מתחילים בדף בספר, עליו כתוב "היה היו, לפני שנים רבות…". סו בלקוול בחרה לפסל בדפים האלה. ביד יציבה ועדינה מאין כמותה היא מביאה לחיים את הדמויות שבין המילים, ונותנת אספקט ויזואלי רגיש ופואטי לאגדות ולסיפורים. כנסו לראות איך היא עושה את זה!

לצפייה בסרטון

אגדות וסיפורים

סיפורי-עם ואגדות קיימים מאז תחילת האנושות. סביב מדורות נולדו דמויות וגיבורים שהציתו את דמיונם של ילדים, וספרי האגדות הפיצו מודל חיקוי לאומץ לב מוסרי. בין אם בריחה ממציאות אפורה, או שאיפה לעולם בו הטובים מנצחים וחיים באושר ועושר עד עצם היום הזה – האגדות הן חלק בלתי נפרד מעולמנו התרבותי, על שלל פניו השונות. אז קבלו מעט "היה היה" מרחבי העולם, וזהירות – זה ממכר!

אוטופיה אורבנית

קירות בניינים הם קנבס לאמני הרחוב שלקחו על עצמם את תפקיד מספרי הסיפורים על החיים בעידן המודרני. הם יוצרים עבורנו אגדות חדשות, לפעמים תוך שימוש בדימויים מוכרים, כמו כיפה אדומה הזו שקיבלה טוויסט מודרני על קיר בגרמניה. אתר Street Art Utopia מקבץ מבחר עצום של יצירות רחוב מדהימות. כנסו לעשות סיור!

למידע נוסף

מי אמר קפטן הוק ולא קיבל?

מה קורה כשילד שחווה ילדות קשה ומדוכאת הופך לאב עם הרבה כסף? הוא בונה לבנו ספינת פירטים בחדר!העיצוב מדהים ולא פוסח על דבר – מגוף הספינה בעל ההגה המרהיב, דרך גשר חבלים תלוי, תא כליאה שמיועד לאחיות קטנות, מגלשה במקום מדרגות ועד חבל שמשתלשל לחדר הארונות. טינקר בל ופיטר פן ממתינים להתחיל במשחק!
בואו לקרוא ראיון עם המעצב, סטיב קוהל.

למידע נוסף
לחצו על ה – Like
ועקבו אחרינו בפייסבוק
החודש בעולם

הקסם של אנני

במשך יותר מארבעה עשורים של יצירה מותירה הצלמת אנני ליבוביץ' את חתימתה הייחודית על כל גוף עבודתה, ובסדרת הצילומים שהפיקה עבור קמפיין הפארקים של וולט דיסני היא מוכיחה שוב את יכולתה לייצר מציאות פנטסטית וקסומה. בצילומים המרהיבים היא מביאה לחיים את הדמויות האהובות מסיפורי האגדות, שמקבלות ערך מוסף על ידי בחירת הידוענים שמגלמים אותן. כי מי לא חלמה על אביר אמיץ על סוס לבן בדמותו של דיוויד בקהאם? בואו לחזות בקסם!

למידע נוסף

ארץ המחר

פסטיבל המוסיקה Tomorrowland מתקיים בבלגיה מאז 2007, ומתהדר בעיצובי במה לא מהעולם הזה. ב-2012 עוצבה הבמה המרכזית כמדף ספרי אגדות עצומים, ובמרכז הבמה נפתח "ספר החיים" שנתן רקע למופעים. מאות אלפי החוגגים לא הזדקקו להרבה יותר כדי לשכוח לזמן קצר את היומיום…

למידע נוסף

חייכו, אכלתם אותה!

בשנת 1920 סדרת צילומים הטריפה את העולם. שתי דודניות צעירות צילמו את עצמן בגינת בית המשפחה בכפר קוטינגלי שבאנגליה, כשהן משתעשעות עם פיות מכונפות. אם המשפחה לקחה את התמונות למומחים שמצאו כי הן אותנטיות, ומכאן הדרך לשטות בכל קהילת חוקרי העל-טבעי באנגליה ובעולם היתה קצרה. משעשעת במיוחד היתה נפילתו בפח של סר ארתור קונן דויל – יוצר סדרת ספרי שרלוק הולמס. רק בשנת 1981 הודתה אחת הבנות כי הפיות היו גזירי נייר… כנסו להציץ בשאר התמונות!

למידע נוסף
רוצים להכיר אותנו מקרוב? www.etikalderon.co.il // הכנסו לפייסבוק ועשו לנו   // טלפון: 050-6433492

רוח נוסטלגית

בעידן הדיגיטלי שלנו קשה לזכור שפעם, בראש השנה, היינו מקבלים כרטיסי ברכה מקושטים לחג – וכל המרבה בנצנצים – הרי זה משובח! אתר נוסטלגיה און ליין, שאוסף הרבה מזכרות הסטוריות מראשית התרבות הישראלית, מציג אוסף "שנות טובות" – אמנם סרוקות לפורמט דיגיטלי – אבל עדיין תוכלו לשלוח אותן ליקיריכם בצירוף הקדשה ואיחולי שנה טובה, ברוח הימים ההם.

למידע נוסף

זמזומי השראה

צורתה הייחודית של חלת הדבש משמשת מוזה עיצובית בתחומים רבים. מעבר להיותה יפה ומעניינת, היא גם מאוד פונקציונלית מבחינת יציבות וחיסכון במקום. מעיצוב תכשיטי יוקרה לפתרונות לארגון המגירות – חלת הדבש מתאימה לכל מטרה. כנסו לראות את כל מה שרק דמיינתם שאפשר לעשות עם משושים!

למידע נוסף

שנה באה

השנה נהיה טובים יותר, מוצלחים יותר, מנומסים יותר, סובלנים יותר,
סבלנים יותר, יצירתיים יותר, 
חכמים יותר, מסודרים יותר, 
מפוכחים יותר, עירניים יותר, 
פתוחים יותר, חברותיים יותר, 
זורמים יותר. אולי אפילו יפים יותר!
נצליח? לא נצליח? לא באמת משנה, כל עוד תהיה לנו שנה טובה ומלאת חוויות. חג שמח!

לאכול אותם!

אם בחג הזה מתחשק לכם לגוון, תוכלו להניח במרכז השולחן זרים שבסוף הארוחה ישמשו גם כקינוח. סידורי ממתקים בצבעים עזים, או בגרסה הבריאה יותר – סידורי פירות, משרים אווירה חגיגית ושמחה, והיתרון הגדול – שום דבר לא נובל בסוף! אפשר לקנות, אבל אפשר גם להכין לבד בבית. לקבלת השראה צפו בסרטון!

לצפייה בסרטון

משדרגים את הסרוויס

אין כמו שולחן מעוצב בטעם כדי להכניס את כל המשפחה לאווירה חגיגית ושמחה. לפעמים מספיקים כמהאלמנטים קטנים לעיטור מעודן אך ייחודי, ולפעמים מתחשק ללכת עד הסוף בעיצוב שולחן מזמין ומאיר עיניים. קבלו חמישה שולחנות מעוצבים שייתנו לכם רעיונות לאירוח חגיגי!

למידע נוסף

עוגת דבש למאותגרי מטבח

היה היתה מעצבת גרפית שאהבה לבשל, אך שורת מתכונים לא ברורים תסכלה אותה קשות. לכן פתחה את בלוג הבישול "בצק אלים", שבו היא מפגינה את יכולות הבישול והצילום שלה, כשהיא מתעדת שלב-שלב איך אמור להיראות כל חלק בתהליך ההכנה – מחומרי הגלם ועד המוצר המוגמר. אז קבלו מתכון לעוגת דבש שתצא בדיוק כמו שהיא אמורה לצאת. כולל הדבורים!!

למידע נוסף
לחצו על ה – Like
ועקבו אחרינו בפייסבוק
החודש בעולם

תפוח ישר מהעץ

לאמן הגילוף תיאודור דוקוב יש אובססיה לתפוחי עץ. ליתר דיוק – לתפוחי עץ – מעץ! גוף יצירתו מוקדש לתפוחים המגולפים וצבועים במיומנות, ותחת ידיו נבראים תפוחים דקורטיביים בשלל צבעים ועיצובים, שנשלחים ללקוחותיו במארזים תואמים. אפילו שלגייה היתה נותנת ביס!

למידע נוסף

מלאו יצירותינו כרימון

הפרי האדום בעל הצורה המעניינת הוא אלמנט דקורטיבי מרשים, ובראש השנה הוא מקבל משמעות מיוחדת. ברחבי האינטרנט תוכלו למצוא תבניות ליצירתרימונים בטכניקות שונות – סריגת חוטי ברזלקרושה או ריקמה. אז מי שמעונין לקשט את הבית לכבוד החג ברימונים, מוזמן לקרוא לבתיה עוזיאל להיות לו למוזה, ובקריאת "במקרה הכינותי מראש" – למקומות, היכון, סרוג!!

למידע נוסף
רוצים להכיר אותנו מקרוב? www.etikalderon.co.il // הכנסו לפייסבוק ועשו לנו   // טלפון: 050-6433492

החלוץ

כשכל העולם היה עסוק בציור פורטרטים מפונפנים של בני אצולה, אמן אחד בחר בדרך אחרת. ג'וזפה ארצ'ימבולדו נולד בשנת 1524 ומהר מאוד מאס בציור המסורתי. בכישרון רב הוא יצר את האשליות האופטיות הראשונות, כשהוא מצייר פורטרטים מירקות, מפירות ומשלל מרכיבים מעולם החי, הצומח והדומם. יצירותיו הקדימו את זמנן והעלו שאלות לגבי בריאותו הנפשית, אך כל חברי זרם הסוריאליזם חבים לו את יצירתם.

למידע נוסף

אז איפה העוגה?

פסלת העוגות רייצ'ל מאונט אופה, מפסלת וצובעת יצירות מופת מתוקות. העוגות שלה הוצגו בתערוכות כפסלים לכל דבר, ואף התנוססו יותר מפעם אחת על דפיו של המגזין ווג – אם לרגל ציון יום הולדתו ה-20 של ווג הספרדי, או לצורך הפקת אופנה אדיטוריאלית. למי בכלל יש אומץ לקחת פרוסה?

למידע נוסף

ילדים, אלוהים ובשר בקר…

האמן מארק ריידן מצייר בטכניקות קלאסיות יצירות שבמבט ראשון נראות ראויות לסיפורי ילדים, אך מבט שני מגלה כי לא כך הדבר… הרבה לפנישמלת הבשר הנא של ליידי גאגא, צייר ריידן את היצירה "Incarnation", בה מוצגת ישות שמיימית לבושה שמלת בשר נא ונקניקיות לתפארת. ריידן יצר תערוכה בשם "מופע הבשר", שמציגה ציורים בנושא "ילדים, אלוהים ובשר בקר סוג א'"… יותר מטריד ממעורר תאבון, אבל על יופי היצירות אין עוררין.

למידע נוסף

מה בתפריט?

בלעדיו לא צועד הצבא. בגללו עפו ראשים. במשך שנים האמינו שהוא המפתח לחיי נישואין מוצלחים.
אוכל כבר מזמן חדל להיות אמצעי הישרדות בלבד. אנחנו אוכלים גם בשביל הנשמה. העיסוק באוכל מגיע מאותו מקום בסיסי שממנו באה היצירה, ולא מפתיעה כמות האמנים שבחרו בו כחומר גלם. לכן בחרנו להגיש לכם מנת טעימות… בתיאבון!

מסע קולינרי

הצלם קארל וורנר הבריטי לקח על עצמו פרויקט: איך לגרום לאכול בריא להיות אטרקטיבי? הפתרון – יצירתי: הוא בונה בסטודיו סצנות מרהיבות ממזון שרכש בהתאם לפרויקט המצולם, ופירמידות גבינה, יערות ברוקולי ואדמת קטניות הופכים דרך עדשת המצלמה שלו לעולמות מופלאים ומעוררי תאבון. מזל שהשארנו מקום גם לקינוח!

למידע נוסף

טכנולוגיית המזון

בעידן הרשתות החברתיות, תופעת השיתוף לא פוסחת גם על הצלחת שלנו. הבלוג "scanwiches" מציג יצירות קולינריות מגוונות, כל עוד הן מכילות לפחות שתי פרוסות של לחם, וכל עוד ברשותו של הבשלן סורק שולחני… בתמונה מוצג הכריך החגיגי שנסרק לרגל "יום הסנדוויץ' הבינלאומי" שחל ב-3 בנובמבר. ואנחנו רק תוהים – איך נראה אחר כך הסורק?

למידע נוסף

אוכל בסטייל

קאטיס ארונסון היא סטייליסטית בסוכנות ההפקה אדמסקי השוודית, שמתמחה בסטיילינג לצילומי אוכל. הצילומים שיוצאים תחת ידה נראים כמו ציורי טבע דומם, מוקפדים ברמת הקומפוזיציה והבחירות הצבעוניות. כל כך יפה שבא לנגוס!

למידע נוסף
לחצו על ה – Like
ועקבו אחרינו בפייסבוק
החודש בעולם

מסלול מעורר תאבון

לשמחתנו, מערכת היחסים המורכבת בין דוגמניות לאוכל לא מונעת מהן ללבוש אותו! מעצבי אופנה וצלמים מוצאים במזון מקורות השראה ליצירות מלאות הומור, חלקן לבישות וחלקן פחות, אך הן בהחלט תאווה לעיניים! מעצב האופנה ג'רמי סקוט עיצב קולקצייה שלמה בהשראת מזון מהיר, צלם האופנה העלית פולביו בּוֹנַוִיָה פרסם בספרו "עניין של טעם" מקבץ מרשים של פריטי לבוש ואקססוריז מבתי האופנה היוקרתיים ביותר – כולם עשויים רכיבי מזון, ואחרי צפייה בפרויקט "כאבי-רעב-אוכל-אופנה" לעולם לא נסתכל באותו אופן על רביולי…

למידע נוסף

לא על הלחם לבדו

העבודה שעושה מרכז "נא לגעת" ביפו ייחודית וחשובה. התאטרון הרב־תרבותי שמפעיל המרכז מורכב מאנסמבל שחקנים חרשים-עוורים, ובהצגה "לא על הלחם לבדו" הם נוגעים בזכרונות נשכחים ובחלומות, נעים בין מציאות לדמיון, והכל תוך אפיית לחם על הבמה. החווייה היא רב חושית ומטלטלת, ונוגעת בצרכים הקיומיים של כולנו. מיוחד ומומלץ!

למידע נוסף
רוצים להכיר אותנו מקרוב? www.etikalderon.co.il // הכנסו לפייסבוק ועשו לנו   // טלפון: 050-6433492

המירוץ אחר הכובע

מירוץ הסוסים המלכותי אסקוט, המתקיים מדי שנה לא רחוק מלונדון באמצע יוני, חגג לאחרונה את יום השנה ה-300 להיווסדו. אירוע הספורט המסורתי הוא אחד משיאי עונת הקיץ בממלכה המאוחדת, ומאחר שהמירוץ מתקיים בנוכחות משפחת המלוכה, חוק מדינה מחייב את הנוכחים לחבוש כובע. בשנים האחרונות הפך האירוע למפגן מרהיב של כובעי נשים, שנעים על הקו בין משובח למטורף, מה שהופך את האירוע לחובה לכל חובב כובעים או אופנה בכלל.

למידע נוסף

אייקון

השחקנית האנגלייה אודרי הפבורן התפרסמה גם בגלל שלל הסרטים בהם שיחקה וגם בגלל יופייה הקלאסי. היא הפכה להיות אייקון אופנה, ובצילומיה הרבים ניתן לראות אותה עטויה מיני כובעים. המפורסם שבהם הוא הכובע המפואר אותו חבשה בסרט גברתי הנאווה, בעת הצגת דמותה של אלייזה דוליטל לחברה הגבוהה במירוץ אסקוט המלכותי, עליו כבר דובר רבות!

למידע נוסף

מי אמר "למה כובע"?

רשמית אמרנו שלום לחורף. הטמפרטורות עולות, השמש קופחת מעל הראש, וזה הזמן המושלם לשלוף
את הכובעים ממעמקי הארון.
לאורך ההסטוריה האנושית כיסוי הראש עבר שינוי מפריט לבוש פונקציונאלי לפריט הצהרתי שמתפתח בהתאם לצווי האופנה, ומצביע על שיוך חברתי יותר מאשר על צורך בהגנה מאיתני הטבע.
אז למה כובע? בעצם, למה לא?

רטרו שיק

העיבוד האחרון לקולנוע של "גטסבי הגדול" מתהדר בעיצוב מרהיב של תפאורה ותלבושות. לסרט עוצבו יותר מ-1,000 כובעים שונים, שעוזרים למקם את העלילה בשנות העשרים של המאה הקודמת. כל דמות זכתה לסט כובעים שהולמים את אופיה בסיפור, והתוצאה מקסימה ואלגנטית. אנחנו רק תוהים – מתי יחזור הטרנד למחוזותינו?

למידע נוסף

נפלה על הראש!

מינה פריקה מעצבת נעלי יוקרה בסגנון רטרו בועט. את קולקציית סתיו/חורף 2012 שלה היא ליוותה בסדרה של כיסויי ראש מנעליים, עם הרבה הומור וקריצה לעולם הפטיש. גימיק שיווקי? אולי. אבל למי אכפת כשזה כל כך מוצלח?

למידע נוסף

וצילינדר, מה הוא אומר?

הצילינדר הוא כובע גברי פופולרי שירד מגדולתו באמצע המאה העשרים וזוהה בעיקר עם בני המעמד העליון. הוא הפך עם הזמן לסמל הצהרתי ולמוקד סאטירה על המעמד הגבוה. בין השאר השתמשה בו מרלן דיטריך (שהיתה ידועה בדמותה האנדרוגינית) כדי להקצין את הניגוד בין נשי לגברי. היא יצרה דמות מעורבת ועם זאת נוטפת סקס אפיל. בעשורים האחרונים הוא מופיע בעיקר בשילוב אמירה לגבי ישן/חדש או גבוה/נמוך. רוקנרול קלאסי!

למידע נוסף
לחצו על ה – Like
ועקבו אחרינו בפייסבוק
החודש בעולם

הכובען המטורף

אם ראיתם כובע מהמם במופרעותו, קרוב לוודאי שנתקלתם בכובע של פיליפ טרייסי. את יצירותיו ניתן לראות בתצוגות של אלכסנדר מקווין, קארל לאגרפלד, ולנטינו ואחרים, וגם על ראשיהן של סלבז כמו שרה ג'סיקה פארקר וליידי גאגא. לאחרונה הנסיכה ביאטריס הסתבכה כאשר חבשה לחתונה המלכותית של וויליאם וקייט כובע של טרייסי, שספג ביקורת קשה בשל דמיונו למושב אסלה… סיכון אופנתי חשוב לדעת מתי לקחת!

למידע נוסף

טוטי פרוטי

ב-1945 הכוכבת בעלת המשכורת הגבוהה ביותר בארה"ב היתה כרמן מירנדה, זמרת ורקדנית ברזילאית שהתפרסמה כשלראשה כובע מעוטר פירות טרופיים. גם שנים לאחר מותה, הפרסונה שיצרה חיה, בועטת ונותנת השראה לעיצוב בן זמננו. דוגמה לכך היא הפקת אופנה בניחוח טרופי שהתפרסמה במגזין Vs. לעוד מישהו בא לבננה?

למידע נוסף
רוצים להכיר אותנו מקרוב? www.etikalderon.co.il // הכנסו לפייסבוק ועשו לנו   // טלפון: 050-6433492