החלוץ

כשכל העולם היה עסוק בציור פורטרטים מפונפנים של בני אצולה, אמן אחד בחר בדרך אחרת. ג'וזפה ארצ'ימבולדו נולד בשנת 1524 ומהר מאוד מאס בציור המסורתי. בכישרון רב הוא יצר את האשליות האופטיות הראשונות, כשהוא מצייר פורטרטים מירקות, מפירות ומשלל מרכיבים מעולם החי, הצומח והדומם. יצירותיו הקדימו את זמנן והעלו שאלות לגבי בריאותו הנפשית, אך כל חברי זרם הסוריאליזם חבים לו את יצירתם.

למידע נוסף

אז איפה העוגה?

פסלת העוגות רייצ'ל מאונט אופה, מפסלת וצובעת יצירות מופת מתוקות. העוגות שלה הוצגו בתערוכות כפסלים לכל דבר, ואף התנוססו יותר מפעם אחת על דפיו של המגזין ווג – אם לרגל ציון יום הולדתו ה-20 של ווג הספרדי, או לצורך הפקת אופנה אדיטוריאלית. למי בכלל יש אומץ לקחת פרוסה?

למידע נוסף

ילדים, אלוהים ובשר בקר…

האמן מארק ריידן מצייר בטכניקות קלאסיות יצירות שבמבט ראשון נראות ראויות לסיפורי ילדים, אך מבט שני מגלה כי לא כך הדבר… הרבה לפנישמלת הבשר הנא של ליידי גאגא, צייר ריידן את היצירה "Incarnation", בה מוצגת ישות שמיימית לבושה שמלת בשר נא ונקניקיות לתפארת. ריידן יצר תערוכה בשם "מופע הבשר", שמציגה ציורים בנושא "ילדים, אלוהים ובשר בקר סוג א'"… יותר מטריד ממעורר תאבון, אבל על יופי היצירות אין עוררין.

למידע נוסף

מה בתפריט?

בלעדיו לא צועד הצבא. בגללו עפו ראשים. במשך שנים האמינו שהוא המפתח לחיי נישואין מוצלחים.
אוכל כבר מזמן חדל להיות אמצעי הישרדות בלבד. אנחנו אוכלים גם בשביל הנשמה. העיסוק באוכל מגיע מאותו מקום בסיסי שממנו באה היצירה, ולא מפתיעה כמות האמנים שבחרו בו כחומר גלם. לכן בחרנו להגיש לכם מנת טעימות… בתיאבון!

מסע קולינרי

הצלם קארל וורנר הבריטי לקח על עצמו פרויקט: איך לגרום לאכול בריא להיות אטרקטיבי? הפתרון – יצירתי: הוא בונה בסטודיו סצנות מרהיבות ממזון שרכש בהתאם לפרויקט המצולם, ופירמידות גבינה, יערות ברוקולי ואדמת קטניות הופכים דרך עדשת המצלמה שלו לעולמות מופלאים ומעוררי תאבון. מזל שהשארנו מקום גם לקינוח!

למידע נוסף

טכנולוגיית המזון

בעידן הרשתות החברתיות, תופעת השיתוף לא פוסחת גם על הצלחת שלנו. הבלוג "scanwiches" מציג יצירות קולינריות מגוונות, כל עוד הן מכילות לפחות שתי פרוסות של לחם, וכל עוד ברשותו של הבשלן סורק שולחני… בתמונה מוצג הכריך החגיגי שנסרק לרגל "יום הסנדוויץ' הבינלאומי" שחל ב-3 בנובמבר. ואנחנו רק תוהים – איך נראה אחר כך הסורק?

למידע נוסף

אוכל בסטייל

קאטיס ארונסון היא סטייליסטית בסוכנות ההפקה אדמסקי השוודית, שמתמחה בסטיילינג לצילומי אוכל. הצילומים שיוצאים תחת ידה נראים כמו ציורי טבע דומם, מוקפדים ברמת הקומפוזיציה והבחירות הצבעוניות. כל כך יפה שבא לנגוס!

למידע נוסף
לחצו על ה – Like
ועקבו אחרינו בפייסבוק
החודש בעולם

מסלול מעורר תאבון

לשמחתנו, מערכת היחסים המורכבת בין דוגמניות לאוכל לא מונעת מהן ללבוש אותו! מעצבי אופנה וצלמים מוצאים במזון מקורות השראה ליצירות מלאות הומור, חלקן לבישות וחלקן פחות, אך הן בהחלט תאווה לעיניים! מעצב האופנה ג'רמי סקוט עיצב קולקצייה שלמה בהשראת מזון מהיר, צלם האופנה העלית פולביו בּוֹנַוִיָה פרסם בספרו "עניין של טעם" מקבץ מרשים של פריטי לבוש ואקססוריז מבתי האופנה היוקרתיים ביותר – כולם עשויים רכיבי מזון, ואחרי צפייה בפרויקט "כאבי-רעב-אוכל-אופנה" לעולם לא נסתכל באותו אופן על רביולי…

למידע נוסף

לא על הלחם לבדו

העבודה שעושה מרכז "נא לגעת" ביפו ייחודית וחשובה. התאטרון הרב־תרבותי שמפעיל המרכז מורכב מאנסמבל שחקנים חרשים-עוורים, ובהצגה "לא על הלחם לבדו" הם נוגעים בזכרונות נשכחים ובחלומות, נעים בין מציאות לדמיון, והכל תוך אפיית לחם על הבמה. החווייה היא רב חושית ומטלטלת, ונוגעת בצרכים הקיומיים של כולנו. מיוחד ומומלץ!

למידע נוסף
רוצים להכיר אותנו מקרוב? www.etikalderon.co.il // הכנסו לפייסבוק ועשו לנו   // טלפון: 050-6433492